Euroopan kuluttajakeskus auttaa kuluttajia rajat ylittävän kaupan kysymyksissä

Euroopan kuluttajakeskus (ECC Finland) neuvoo kuluttajia ulkomaisiin yrityksiin liittyvissä kysymyksissä ja tarjoaa sovitteluapua riitatilanteissa, joita kuluttajalla on toisessa EU:n jäsenmaassa, Norjassa tai Islannissa sijaitsevan yrityksen kanssa. Yleisimpiä yhteydenoton aiheita ovat verkkokaupan toimitusongelmat ja tavaran virheet, lentomatkustajien ongelmat lennon viivästys- ja peruutustilanteissa sekä autonvuokraus ulkomailla. Palvelu on maksutonta.

Euroopan kuluttajakeskus tiedottaa edellä mainituista aiheista ja palvelee kuluttajia niin kattavan verkkosivuston, sosiaalisen median, uutiskirjeen kuin henkilökohtaisen puhelin- ja sähköpostineuvonnan kautta.

Euroopan kuluttajakeskus on osa Euroopan laajuista verkostoa (European Consumer Centres Network, ECC-Net). Toimipisteitä on jokaisessa EU-maassa sekä Norjassa ja Islannissa. Toiminnan Suomessa rahoittavat Suomen valtio ja Euroopan komissio.

Euroopan kuluttajakeskus on Suomessa osa Kilpailu- ja kuluttajavirastoa (KKV).
Euroopan kuluttajakeskus


Päivitetty 16.3.2014 Tulosta

Rajat ylittävän kaupan valitukset