Valmismatkoja koskevat säännöt vaihtelevat maittain

Jos matka on hankittu toisesta EU-maasta, varmista ennen matkan ostamista, että kyseinen yritys on rekisteröitynyt ja asettanut vakuuden kyseisessä maassa. Viranomaisen yhteystietoja voi tiedustella matkatoimistolta.

Auttavat tahot

Jos matkan ostamisen jälkeen matkatoimiston kanssa ilmenee ongelmia, kuluttaja voi ottaa yhteyttä:

Kuluttajaneuvontaan, josta voi saada neuvoja ongelman ratkaisemiseen
Kuluttajaneuvonta

Euroopan kuluttajakeskukseen, joka toimii EU:ssa rajat ylittävien kuluttajariitojen selvityskeskuksena. EU:n selvityskeskusten verkosto toimii jokaisessa unionin jäsenmaassa sekä Norjassa ja Islannissa.
Euroopan kuluttajakeskus

Jos matka on hankittu muualta kuin EU-maasta, kuluttaja voi ottaa yhteyttä kyseisen maan Suomen suurlähetystöön tai konsulaattiin, josta voi saada esimerkiksi asian hoitamiseen tarvittavat yhteystiedot.

Päivitetty 26.3.2014 Tulosta