KKV Uutiskirje 3/2017 ilmestynyt

19.6.2017

KKV:n pääjohtaja Juhani Jokinen käsittelee uutiskirjeen pääkirjoituksessa ajankohtaisia viraston toimintaan vaikuttavia uudistuksia sekä pohtii millaisia ongelmia Euroopan komission ehdotus kilpailuviranomaisten täytäntöönpanovalmiuksien parantamisesta ratkaisisi.

Viraston erikoistutkijat Ari Luukinen ja Lasse Pöyry sekä tutkimusjohtaja Martti Virtanen esittelevät, kuinka jätealalle luotava markkinapaikka tehostaisi kiertotaloutta. KKV:n tutkimusjohtaja Martti Virtanen ja Kelan tutkimusprofessori Hennamari Mikkola kirjoittavat asiantuntijakirjoituksessaan, että soteen kohdistuvassa kritiikissä olisi syytä keskittyä kokonaisuuksien hahmottamiseen ja yksittäisten kysymysten perinpohjaiseen arviointiin, eikä luoda vastakkainasettelua julkisen ja yksityisen palveluntuottajan välille.

Lisäksi uutiskirjeessä kerrotaan ajankohtaisista kuluttajatutkimuksen teemoista Pohjoismaissa, suuntaviivoista markkinaperusteisen hinnoittelun arviointiin,  viraston lausunnosta maksupalvelulain uudistukseen liittyen sekä KKV:n ja Kotitalousopettajien liiton koulutuspäivistä kesäkuun alussa.

Lue koko uutiskirje:

KVV Uutiskirje 3/2017