Viikon vinkki: Jos maksoit ostoksen liittymän laskulla, voit ongelmatilanteessa kääntyä operaattorin puoleen

20.3.2017

Jos tavara tai palvelu on veloitettu liittymän laskussa, voit vaatia hyvitystä myyjän lisäksi aina myös operaattoriltasi.  Maksua voi vaatia takaisin operaattorilta muun muassa silloin,
- kun yritys ei toimita ostosta tai palvelua
- kun laskutettavaa tavaraa tai palvelua ei ole lainkaan tilattu
- ostoksesta on laskutettu väärin
- tavarassa tai palvelussa on myyjän vastuulle kuuluva virhe, jota yritys ei suostu hyvittämään.

Liittymän laskulla voidaan veloittaa ostokset muun muassa lisämaksullisella puhelinnumerolla tai tekstiviestillä sekä muilla operaattorien tarjoamilla maksamisratkaisuilla kuten mobiilimaksulla.

Operaattorilla on siis luottokorttiyhtiön kaltainen vastuu tilanteessa, jossa maksu on peritty liittymän laskun yhteydessä. Operaattori ei ole velvollinen palauttamaan enempää kuin operaattorille on maksettu.

Lue lisää
Liittymän laskutuksen ongelmatilanteet

Päivitetty 20.3.2017 Tulosta