(endast på finska)
Syftet med kommersiell kommunikation är att främja efterfrågan på varor och tjänster med olika metoder. Inom undervisning och fostran behandlas kommersiell kommunikation, marknadsföring och reklam med perspektiv på multilitteracitet, konsumentfärdigheter och ekonomikunskaper. Begreppen är inte entydiga, och i vardagsspråket går de hand i hand. Här används begreppet kommersiell kommunikation, som beskriver den verksamhetsmiljö som förknippas med konsumentens roll i en allmän betydelse. Innehållet är avsett som kompletterande material för lärare i olika läroämnen.
Konsumenten och den kommersiella kommunikationen "Betydelsefull information just för dig"Marknadsföring är en del av affärsverksamheten
Kommersiell kommunikation i vår vardag Webben är en del av köpstigenKonsumentens roller inom kommersiell kommunikationGränsen mellan kommersiell och icke-kommersiell kommunikation suddas utReklamförbud och överlåtelse av egna uppgifter på webben
Former av kommersiell kommunikation Den kommersiella kommunikationen utvecklas hela tidenKommersiell kommunikation som är svår att identifieraEffektmedel inom kommersiell kommunikationReklammetoder kan användas för bedrägerier
Så här regleras kommersiell kommunikation
Barn möter kommersiell kommunikationDet är inte lätt att identifiera kommersiellt innehåll
Anvisningar för skolorna
Kommersiell kommunikation behandlas i undervisningenPedagogiken avgörande för lärandet
Begrepp