KKV hyväksyi SRV:n, LähiTapiolan ja OP:n yhteisyrityksen Tampereen Kansi ja Areena

Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) hyväksyi 20.12.2017 järjestelyn, jossa SRV Rakennus Oy, LähiTapiola-ryhmä ja OP-ryhmä perustavat yhteisyrityksen Tampereen Kansi ja Areena. Yhteisyritys tulee omistamaan ja hallinnoimaan Tampereen Kansi ja Areena -hankkeessa toteutettavat Tampereen Monitoimiareenan, Tampereen Areenahotellin ja Tampereen Tornit mukaan lukien Ranta-Tampellaan rakennettavat asuintalot.

Kilpailu- ja kuluttajaviraston arvion mukaan järjestely ei kilpailulain tarkoittamalla tavalla olennaisesti estä kilpailua Suomen markkinoilla tai niiden oleellisella osalla. Yrityskaupan osapuolilla on vain vähäisiä päällekkäisyyksiä Suomen kiinteistösijoittamisen markkinoilla sekä rakentamisen markkinoilla.

SRV Rakennus Oy kuuluu liike- ja toimitiloja, asuntoja sekä teollisuus- ja logistiikkakohteitakehittävään ja rakentavaan SRV Yhtiöt Oyj-konserniin.

LähiTapiola-Ryhmä koostuu valtakunnallisesti toimivista vakuutusyhtiöistä, sijoituspalveluyrityksestä, kiinteistövarainhoitoa harjoittavasta yhtiöstä, vaihtoehtorahastojen hallinnointiyhtiöstä sekä alueellisista vahinkovakuutusyhtiöstä.

OP Ryhmä on osuuspankkien sekä ryhmän keskusyhteisö OP Osuuskunnan tytär- ja lähiyhteisöineen muodostama finanssiryhmä.