![](https://www.kkv.fi/uploads/sites/2/header-kkv-blogi-8-1-1024x576.png)
Lisenssijärjestelmään siirtyminen ei ole hopealuoti
Rahapelaamisen digitalisoitumisen aiheuttamat haasteet näkyvät myös Suomessa.
Lue lisää![](https://www.kkv.fi/uploads/sites/2/header-kkv-blogi-7-1-1024x576.png)
Energiaköyhyyden torjuminen turvaa kuluttajien perus- ja ihmisoikeuksien toteutumista
Energiaköyhyyden torjuminen kuuluu myös välttämättömyyspalvelumarkkinalla toimiville yrityksille.
Lue lisää![](https://www.kkv.fi/uploads/sites/2/header-kkv-blogi-19-1024x576.png)
Suorahankinnan ilmoittamisesta on lukuisia hyötyjä
Suorahankintailmoituksesta on monia käytännön hyötyjä hankintayksikölle. Lisäksi se lisää julkisten varojen käytön avoimuutta.
Lue lisää![](https://www.kkv.fi/uploads/sites/2/header-kkv-blogi-6-1-1024x576.png)
Digivihreä kaksoissiirtymä on osa kuluttajien arkea – pysyvätkö kaikki mukana?
Termi digivihreä kaksoissiirtymä yhdistää digitalisaation ja vihreän siirtymän tavoitteita ja toimenpiteitä.
Lue lisää![](https://www.kkv.fi/uploads/sites/2/header-kkv-blogi-10-1024x576.png)
Kuinka monta ei-sanaa tarvitaan puhelinmyyjän hiljentämiseen?
Myyntipuhelu tulee lopettaa kuluttajan niin halutessa. Kuluttaja-asiamiehen valvontatyössään tekemien havaintojen perusteella näin ei kuitenkaan usein tapahdu.
Lue lisää![](https://www.kkv.fi/uploads/sites/2/header-kkv-blogi_sahkomarkkinat-1024x576.png)
Sähkömarkkinoiden poikkeustila jakoi riskit epäreilusti
Sähkö on välttämättömyyspalvelu. Vuoden 2022–2023 syksyn ja talven tilanne osoitti, että kuluttajien asema sähkömarkkinoiden poikkeustilanteissa on heikko.
Lue lisää![](https://www.kkv.fi/uploads/sites/2/header-kkv-blogi-16-1024x576.png)
ECN 20 vuotta – onnistumisia ja ratkaistavissa olevia haasteita
EU:n kilpailuviranomaisten keskinäinen ECN-verkosto täyttää 1.5.2024 20 vuotta. Miltä verkoston nykytila ja tulevaisuus näyttävät?
Lue lisää![](https://www.kkv.fi/uploads/sites/2/header-kkv-blogi-4-1-1024x576.png)
Piilomainonnan siivoustalkoisiin tarvitaan sekä vaikuttajat, yritykset että alustat
Vaikuttajamarkkinoinnin merkitys kasvaa jatkuvasti. Kuluttajansuojan näkökulmasta sen haasteena on mainonnan tunnistettavuus.
Lue lisää![](https://www.kkv.fi/uploads/sites/2/header-kkv-blogi_salassapito-1024x576.png)
”Korjaamme virheen, kunhan allekirjoitat salassapitosopimuksen”
Liike-elämästä tuttuja salassapitosopimuksia on nyt tuotu myös kuluttajakauppaan. Tällaisille sopimuksille on vaikea nähdä aitoa tarvetta tai edes oikeutusta.
Lue lisää![](https://www.kkv.fi/uploads/sites/2/header-kkv-blogi-15-1024x576.png)
Tilastoja uudistuneesta yrityskauppavalvonnasta
Yrityskauppavalvonnan tilastoista selviää, miten KKV:lle ilmoitettujen yrityskauppojen määrä ja kauppojen käsittelyajat kehittyivät vuonna 2023.
Lue lisää