Mitä kuuluu taksimarkkinoille taksiuudistuksen jälkeen?
Taksimarkkinoiden nykytilannetta ei tarvitse pelkästään arvailla, vaan tarjolla on nyt myös tutkimustietoa aiheesta.
Lue lisääMiten kuluttajat reagoivat elintarvikkeiden hintojen nousuun?
Elintarvikkeiden hintojen nousu vuosina 2022-2023 johti muutoksiin kuluttajien ostoskoreissa.
Lue lisääMillaista on kuluttajansuoja tekoälyn aikakaudella?
Lainsäädännöllä tulisi suojata kuluttajia sekä manipuloinnilta että riippuvuutta aiheuttavilta käytännöiltä.
Lue lisääKulutusvaikutussopimukset ovat tervetullut lisä sähkömarkkinoille
Kulutusvaikutussopimuksilla on paikkansa sähkösopimusten tuotevalikoimassa, sillä ne kannustavat kotitalouksia kulutusjoustoon.
Lue lisääLisenssijärjestelmään siirtyminen ei ole hopealuoti
Rahapelaamisen digitalisoitumisen aiheuttamat haasteet näkyvät myös Suomessa.
Lue lisääEnergiaköyhyyden torjuminen turvaa kuluttajien perus- ja ihmisoikeuksien toteutumista
Energiaköyhyyden torjuminen kuuluu myös välttämättömyyspalvelumarkkinalla toimiville yrityksille.
Lue lisääSuorahankinnan ilmoittamisesta on lukuisia hyötyjä
Suorahankintailmoituksesta on monia käytännön hyötyjä hankintayksikölle. Lisäksi se lisää julkisten varojen käytön avoimuutta.
Lue lisääDigivihreä kaksoissiirtymä on osa kuluttajien arkea – pysyvätkö kaikki mukana?
Termi digivihreä kaksoissiirtymä yhdistää digitalisaation ja vihreän siirtymän tavoitteita ja toimenpiteitä.
Lue lisääKuinka monta ei-sanaa tarvitaan puhelinmyyjän hiljentämiseen?
Myyntipuhelu tulee lopettaa kuluttajan niin halutessa. Kuluttaja-asiamiehen valvontatyössään tekemien havaintojen perusteella näin ei kuitenkaan usein tapahdu.
Lue lisääSähkömarkkinoiden poikkeustila jakoi riskit epäreilusti
Sähkö on välttämättömyyspalvelu. Vuoden 2022–2023 syksyn ja talven tilanne osoitti, että kuluttajien asema sähkömarkkinoiden poikkeustilanteissa on heikko.
Lue lisää