Liittymän toimituksen viivästyminen Kuuntele Kuuntele "*" näyttää pakolliset kentät 1Aloita2Tuote3Tietoja viivästyneestä liittymästä4Toimituksen tilanne5Mitä vaadit?6Mitä korvauksia vaadit?7Vaaditko vahingonkorvausta?8Vaaditut vahingonkorvaukset9Kuvaus10Täytä tiedot11Tarkista12Yhteenveto Sovellus auttaa sinua laatimaan kirjallisen reklamaation, jonka voit itse lähettää yritykselle tai myyjälle. Ja muutama juttu reklamaatioon johtavasta polusta: Eteneminen: Reklamaatioapuri kysyy aluksi ohjatusti asiat, jotka helpottavat asian selvittämisessä. Oma vapaamuotoinen kuvauksesi asiasta sekä yhteystietosi kysytään polun lopussa. Lopputuloksena saat valmiin reklamaation, joka sinun on itse toimitettava yritykselle. Infonappia (i) painamalla saat asiakohtaisesti yleiset periaatteet oikeuksistasi. Jos haluat ennen valituksen tekemistä tutkia tarkemmin oikeuksiasi, löydät ohjeita ja tietoa kuluttajansuojasta Kilpailu- ja kuluttajaviraston verkkosivuilta (aukeaa uudessa välilehdessä). Tuote tai asia, josta valitatHiddenTuote ja vastapuoliTuote Tuotemerkki Tuotteen malli Valituksen vastapuoliVastapuoli Ostopaikka Tietoja viivästyneestä liittymästäHiddenLiittymän toimituksen viivästyminenOstopäivämäärä PP dot KK dot VVVV Sovittu toimituspäivämäärä PP dot KK dot VVVV Toimituksen toteutunut päivämäärä PP dot KK dot VVVV Onko liittymä toimitettu vai toimitettiinko se myöhässä?Onko liittymä toimitettu vai toimitettiinko se myöhässä?* Liittymää ei ole toimitettu Liittymää ei ole toimitettu Jos liittymän tai yhteyden sovittu toimitusaika ylittyy ja syy on operaattorissa, kuluttajalla on oikeus korvaukseen.Vakiokorvauksen määrä on 20 euroa kultakin alkavalta viivästysviikolta, kuitenkin enintään yhteensä 160 euroa.Jos viivästyksestä aiheutuneet todelliset kulut ylittävät vakiokorvauksen enimmäismäärän, kuluttajalla voi olla lisäksi oikeus vahingonkorvaukseen.Oikeutta korvaukseen ei ole, jos operaattori osoittaa viivästyksen johtuvan sen ulkopuolisesta ylitsepääsemättömästä esteestä.Jos toimitus viivästyy valituksen jälkeenkin olennaisesti, kuluttajalla on oikeus purkaa sopimus välittömästi. Näytä tietoja Liittymä toimitettiin myöhässä Liittymä toimitettiin myöhässäJos liittymän tai yhteyden sovittu toimitusaika ylittyy ja syy on operaattorissa, kuluttajalla on oikeus korvaukseen.Vakiokorvauksen määrä on 20 euroa kultakin alkavalta viivästysviikolta, kuitenkin enintään yhteensä 160 euroa.Jos viivästyksestä aiheutuneet todelliset kulut ylittävät vakiokorvauksen enimmäismäärän, kuluttajalla voi olla lisäksi oikeus vahingonkorvaukseen.Oikeutta korvaukseen ei ole, jos operaattori osoittaa viivästyksen johtuvan sen ulkopuolisesta ylitsepääsemättömästä esteestä.Jos toimitus viivästyy valituksen jälkeenkin olennaisesti, kuluttajalla on oikeus purkaa sopimus välittömästi. Näytä tietoja Mitä vaadit?HiddenVaatimus liittymän myöhästymisestäMitä vaadit? Vaadin vakiokorvausta ja liittymän toimittamista antamassani lisäajassa Vaadin vakiokorvausta ja liittymän toimittamista antamassani lisäajassa Jos liittymän tai yhteyden sovittu toimitusaika ylittyy ja syy on operaattorissa, kuluttajalla on oikeus korvaukseen. Vakiokorvausta on maksettava kultakin viivästysviikolta 20 €. Vakiokorvauksen enimmäismäärä on 160 €.Oikeutta vakiokorvaukseen ei kuitenkaan ole, jos teleyritys osoittaa viivästyksen johtuneen sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota sen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon sopimusta tehtäessä ja jonka seurauksia se ei ole kohtuudella voinut välttää tai voittaa.Kuluttajan ei tarvitse maksaa laajakaista- tai puhelinliittymän käytöstä ennen kuin yhteys on käytettävissä. Kun palvelu on kytketty, voit jättää laskusta maksamatta sen osan, joka on veloitettu ajalta, jolloin liittymä ei ole vielä ollut käytettävissä. Näytä tietoja Vaadin vakiokorvausta ja kaupan purkamista, koska toimitus on merkittävästi myöhässä Vaadin kaupan purkamista, koska toimitus on merkittävästi myöhässäKaupan purkua voi vaatia, jos toimitus on merkittävästi myöhässä. Kuluttajalla on lisäksi oikeus korvaukseen, jos liittymän tai yhteyden sovittu toimitusaika ylittyy ja syy on operaattorissa.Vakiokorvausta on maksettava kultakin viivästysviikolta 20 €. Vakiokorvauksen enimmäismäärä on 160 €.Kuluttajan ei tarvitse maksaa laajakaista- tai puhelinliittymän käytöstä ennen kuin yhteys on käytettävissä. Kun palvelu on kytketty, voit jättää laskusta maksamatta sen osan, joka on veloitettu ajalta, jolloin liittymä ei ole vielä ollut käytettävissä. Näytä tietoja Haluan, että liittymä toimitetaan viimeistään PP dot KK dot VVVV Mitä korvauksia vaadit?HiddenHyvitysvaatimus liittymän myöhästymisestäMitä korvauksia vaadit? Vaadin vakiokorvausta viivästyksestä Vaadin vakiokorvausta Jos liittymän tai yhteyden sovittu toimitusaika ylittyy ja syy on operaattorissa, kuluttajalla on oikeus korvaukseen. Vakiokorvausta on maksettava kultakin viivästysviikolta 20 €. Vakiokorvauksen enimmäismäärä on 160 €.Oikeutta vakiokorvaukseen ei kuitenkaan ole, jos teleyritys osoittaa viivästyksen johtuneen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolellaolevasta esteestä, jota sen ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon sopimusta tehtäessä ja jonka seurauksia se ei ole kohtuudella voinut välttää tai voittaa.Kuluttajan ei tarvitse maksaa laajakaista- tai puhelinliittymän käytöstä ennen kuin yhteys on käytettävissä. Kun palvelu on kytketty, voit jättää laskusta maksamatta sen osan, joka on veloitettu ajalta, jolloin liittymä ei ole vielä ollut käytettävissä. Näytä tietoja Vaadin vahingonkorvausta Vaadin vahingonkorvausta Voit lisäksi vaatia vahingonkorvausta kuluista, jotka ylittävät vakiokorvauksen. Kustannuksista pitää olla kuitti tai muu luotettava selvitys.Korvausta voi vaatia asian selvittämisestä aiheutuneista välittömistä menoista, kuten puhelu- ja matkakulut. Välittömiä taloudellisia vahinkoja saattaa aiheutua myös hyödyttömäksi jääneistä tuotteista ja hankinnoista. Välitöntä vahinkoa voi aiheutua lisäksi siitä, että joudut teleyrityksen olennaisen viivästyksen vuoksi purkamaan sopimuksen ja sen tilalle tehty uusi sopimus tulee käyttäjälle kalliimmaksi kuin purettu sopimus.Erityistapauksissa korvausta voi vaatia myös yrityksen huolimattomuuden aiheuttamista välillisistä vahingoista, kuten tulonmenetyksestä tai muista toimimattomuden aiheuttamista kustannuksista.Pahasta mielestä, henkisestä kärsimyksestä tai vapaa-ajan menetyksestä ei saa vahingonkorvausta. Näytä tietoja Vaaditko lisäksi vahingonkorvausta liittymän viivästymisestä aiheutuneista kustannuksista?Vaaditko vahingonkorvausta Vaadin Vahingonkorvausta voi vaatia viivästyksen aiheuttamista kustannuksista Voit lisäksi vaatia vahingonkorvausta kuluista, jotka ylittävät vakiokorvauksen. Kustannuksista pitää olla kuitti tai muu luotettava selvitys.Korvausta voi vaatia asian selvittämisestä aiheutuneista välittömistä menoista, kuten puhelu- ja matkakulut. Välittömiä taloudellisia vahinkoja saattaa aiheutua myös hyödyttömäksi jääneistä tuotteista ja hankinnoista. Välitöntä vahinkoa voi aiheutua lisäksi siitä, että joudut teleyrityksen olennaisen viivästyksen vuoksi purkamaan sopimuksen ja sen tilalle tehty uusi sopimus tulee käyttäjälle kalliimmaksi kuin purettu sopimus.Erityistapauksissa korvausta voi vaatia myös yrityksen huolimattomuuden aiheuttamista välillisistä vahingoista, kuten tulonmenetyksestä tai muista toimimattomuden aiheuttamista kustannuksista.Pahasta mielestä, henkisestä kärsimyksestä tai vapaa-ajan menetyksestä ei saa vahingonkorvausta. Näytä tietoja En vaadi Vaaditut vahingonkorvauksetPostikulut Matkakulut Puhelinkulut Muut kulut LukuTäydennän vaatimustani Täydennän vaatimustani, kun vahingot tarkentuvat. Lisätiedot KuvausKuvaile vastapuolelle ongelmaa lyhyesti omin sanoin Täytä valituksen tekijän tiedotHiddenYhteystiedotNimi Osoite Postinumero Postitoimipaikka Sähköposti Puhelin Toimita reklamaatio itse yritykselle tai muulle vastapuolellePainamalla tämän sivun alareunan ”Seuraava”-nappia saat valmiin reklamaation, jonkavoit lähettää omaan sähköpostiisi, ladata laitteellesi tai tulostaa.Jos sähköpostia ei kuulu, etsi viestiä roskapostista ja muista kansioista. Voit myös hakea viestiä kansioista sanalla "reklamaatio". Sähköposti voi saapua myös hetken viiveellä.Voit yhteenvedon tarkastamisen jälkeen muokata reklamaatiota palaamalla taaksepäin painamalla "Edellinen".Reklamaation lähettäminen itse yritykselleSinun on itse toimitettava laatimasi reklamaatio yritykselle. Reklamaatioapuri on apuväline, eikä se lähetä reklamaatiota automaattisesti yritykselle. Voit lähettää reklamaatiosi yritykselle sähköpostilla omasta sähköpostipalvelustasikopioimalla saamasi tiedot yrityksen verkkosivuillaan tarjoamaan lomakkeeseenlähettämällä kirjeen lataamastasi tai tulostamastasi valituksesta. Reklamaatio{summary}Odotan vastaustanne kahden viikon kuluessa. Sen jälkeen minulla on mahdollisuus ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan.PhoneKenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.