Reklamaation tekeminen yritykselle

1. Tee valitus yritykselle

Tee valitus (reklamaatio) yritykselle mahdollisimman pian virheen havaitsemisesta.

Vaatimus kannattaa esittää mahdollisten riitatilanteiden selvittämisen helpottamiseksi kirjallisesti, esim. sähköpostilla, jolloin viesti ja siihen saatu vastaus jäävät itselle talteen ja ne voi myöhemmin lähettää kuluttajaneuvontaan asian selvittelyä varten.

Hyödynnä verkkosivujemme ohjeiden lisäksi reklamaation tekemisessä reklamaatioapuria tai vaihtoehtoisesti valituslomakkeitamme.

Reklamaatioapuri

Sovellus auttaa kirjallisen valituksen laatimisessa myyjälle. Sovellus tarjoaa myös tietoa kuluttajan oikeuksista ja antaa neuvoja yleisimpiin ongelmatilanteisiin. Lopputuloksena saat valmiin reklamaation, joka sinun on itse toimitettava yritykselle.

Lomakkeet (vaihtoehto reklamaatioapurille)

Kun hyödynnät reklamaatiolomaketta, muista tallentaa se tietokoneellesi tai tulosta se paperille, jotta itsellesi jää dokumentti tehdystä valituksesta.

  • Word-lomakkeen voit täyttää ja tulostaa. Liiku word-lomakkeessa kentästä toiseen sarkain-näppäimellä.
  • PDF-lomakkeen voit vain tulostaa ja täyttää käsin.

Valitukset velkojalle tai perintätoimistolle

Va­li­tuk­set myy­jäl­le asun­to­kau­pas­ta

Valitukset lennoista

Lentomatkustaminen

2. Jos valituksesi yritykselle ei tuota toivomaasi tulosta, ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan

Jos valituksesi yritykselle ei tuota toivomaasi tulosta, ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Sieltä saat maksutta opastusta ja sovitteluapua riitatilanteessa.
Kuluttajaneuvonta