Kristina Cruisesin asiakkaille korvauspäätökset peruuntuneista risteilyistä

Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) on saanut käsiteltyä kaikki Kristina Cruises Oy:n peruuntuneita risteilyjä koskevat korvaushakemukset ja on postittanut niitä koskevat päätökset asianomaisille. Korvaukset maksetaan tämänhetkisten arvioiden mukaan heinäkuussa.

Matkanjärjestäjä Kristina Cruises peruutti marraskuussa 2013 talvikauden risteilynsä. KKV tiedotti 14.1.2014, että asiakkaat voivat hakea toteutumatta jääneistä matkoista korvausta Kilpailu- ja kuluttajaviraston hallussa olevasta vakuudesta. Virastoon saapui peruuntuneita risteilyjä koskevia korvaushakemuksia määräaikaan, 22.4.2014 mennessä, yhteensä 1892.

KKV on nyt tehnyt hakemusten perusteella korvauspäätökset, jotka on postitettu hakijoille 12.6.2014. Virasto toimittaa tiedot korvauksensaajista vakuudenantajille, jotka maksavat korvaukset omien aikataulujensa puitteissa. Arvioitu maksuajankohta on heinäkuussa.

KKV kehottaa korvauksensaajia tarkistamaan päätöksessä näkyvän tilinumeron oikeellisuuden ja ilmoittamaan mahdollisista virheistä ja muutoksista viipymättä virastoon osoitteeseen valmismatkat@kkv.fi.