Kuluttajaosaaminen esillä Educassa

Kilpailu- ja kuluttajavirastolla oli ensimmäistä kertaa oma osasto Helsingissä järjestettävillä Educa-messuilla. Educa on opetus- ja kasvatusalan johtavia tapahtumia ja keräsi tänä vuonna 19 300 kävijää.

Messuilla lanseerattiin Ostajan askeleet -työkalu, jota opettajat voivat hyödyntää kuluttajakasvatuksen sisältöjen suunnittelussa, opettamisessa ja arvioinnissa.

Eri koulutusasteiden opettajat ja kuluttajat kävivät keskustelemassa KKV:n asiantuntijoiden kanssa erityisesti kuluttajansuojan kysymyksistä, mutta myös esimerkiksi yritysten kanssa tehtävästä kaupallisesta yhteistyöstä.

Messukävijöiltä kerätyllä palautteella KKV kehittää kuluttajakasvatuksen opetusmateriaaleja eri koulutusasteille.

Jos kuluttajaosaaminen kiinnostaa, kannattaa seurata Kulma-blogia ja @KKV_Kulmaa Twitterissä.

 


Tämä artikkeli on osa Kuluttaja-asiamiehen uutiskirjettä 1/2020