Jukkatalo Oy on asetettu konkurssiin – asiakkaita kehotetaan odottamaan lisätietoja konkurssipesän hoitajalta

Jukkatalo Oy on asetettu konkurssiin 29.8.2023. Konkurssipesän hoitajaksi on määrätty asianajaja Jarmo Makkonen Asianajotoimisto Krogerus Oy:stä. Jukkatalo Oy:n asiakkaiden tulee seurata konkurssipesän tiedotusta. Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) tiedottaa verkkosivuillaan lisätietoja konkurssin tilanteesta. KKV:n kuluttajaneuvontaan ei tässä vaiheessa kannata olla yhteydessä, koska kuluttajaneuvonta ei voi auttaa konkurssitilanteessa.

Julkisuudessa olleiden tietojen mukaan Jukkatalo Oy:llä on noin 50 keskenkeräistä rakennusprojektia. Tällä hetkellä ei ole tiedossa, miten konkurssi vaikuttaa hankkeiden jatkumiseen. Kuluttajien kannattaa kuitenkin varautua siihen, että hankkeiden loppuunsaattaminen tulee vähintäänkin viivästymään. On myös mahdollista, ettei kaikkia hankkeita pystytä toteuttamaan konkurssipesän toimesta.

Tässä vaiheessa kuluttajien kannattaa odottaa konkurssipesän hoitajan yhteydenottoa. Kuluttaja voi halutessaan myös itse tiedustella projektinsa tilannetta suoraan pesänhoitajalta.