Kuluttaja-asiamiehen uutiskirje 3/2016 (viestintäpalvelut ja digitalisaatio -teema)

Kuluttaja-asiamies on tehnyt teleyrityksiä koskevan linjaratkaisun, jonka mukaan kuluttaja voi reklamoida liittymälaskulla veloitettavasta epäselvästä mobiilimaksusta myös teleoperaattorille palveluntarjoajan sijaan. 

Linjaratkaisusta kerrotaan tarkemmin tänään ilmestyneessä Kuluttaja-asiamiehen uutiskirjeessä 3/2016, joka on Viestintäpalvelut ja digitalisaatio -teemanumero.

Uutiskirjeessä on kuluttaja-asiamiehen ratkaisuja operaattoreita, liittymien tarjousmarkkinointia, tv-viihdepalvelun virhetilanteiden hyvitystä ja perushintaisen asiakaspalvelunumeron tarjoamista koskien.

Kuluttaja-asiamies Päivi Hentunen käsittelee uutiskirjeen pääkirjoituksessa digitalisaation valvonnalle asettamia haasteita. Lisäksi uutiskirjeessä on juttu komission uusista verkkokauppaa ja digitaalisten hyödykkeiden saatavuutta koskevista ehdotuksista ja kuluttajansuojan merkityksestä EU:n digitaalisilla sisämarkkinoilla sekä kolumni älykodeista.