Kuluttaja-asiamiehen uutiskirjeessä 1/2016 esillä muun muassa Caruna

Tänään ilmestyneen kuluttaja-asiamiehen uutiskirjeen 1/2016 pääkirjoituksessa käsitellään Carunaa ja sähkön siirtohintojen korotusta sekä lainsäädännön kuluttajavaikutusten arviointia.

Kuluttaja-asiamiehen ratkaisuista esittelyssä on Fonectan 020202-numeropalvelun markkinointia koskeva tapaus ja OtavaMedian Koululainen-lehden markkinointia kouluissa koskeva tapaus.

Uutiskirjeessä on myös juttu Euroopan komission suunnitelmista rajoittaa etäkaupan virhevastuuta ja kuluttaja-asiamiehen kannat musiikin ja tv-ohjelmien (Netflix yms). vapaammasta liikkumisesta EU-alueella kuluttajan mukana.

Kuluttaja-asiamiehen uutiskirje ilmestyy kuudesti vuodessa ja siinä kerrotaan kuluttaja-asiamiehen tekemistä ratkaisuista ja kannanotoista. Aiempiin numeroihin voit tutustua täällä.