Kuluttaja-asiamies avustaa oikeudessa PIPA Business Oy:ltä haasteen saaneita kuluttajia

PIPA Business Oy on haastanut useita kuluttajia oikeuteen näiden jätettyä maksamatta yhtiön vaatimia maksuja. Kuluttaja-asiamies arvioi, että yhtiön perinnän kohteena oleviin saataviin liittyy epäselvyyksiä ja avustaa kuluttajia Vantaan ja Länsi-Uudenmaan käräjäoikeuksissa.  

Seychellien saarelle rekisteröity PIPA Business on laskuttanut Servipro Oy:n ja TeleOne Oy:n palveluja, jotka liittyvät Suomen Rahoitusyhtiö Oy:n myöntämiin pikaluottoihin. Kyseisiä pikaluottoja ovat olleet muun muassa Glee-luotto, Siljalaina ja Finnlaina.

TeleOne on tarjonnut luotonottajille palvelua, jolla he voivat siirtää eräpäivää tekstiviestillä. Servipro on puolestaan tarjonnut takausta, joka kuluttajan on otettava, ellei hän saa luotolle henkilötakaajaa.

Jos kuluttajat eivät ole maksaneet Servipron tai TeleOnen laskuja, PIPA Business on haastanut heidät oikeuteen. Oikeudenkäyntejä on tällä hetkellä käynnissä ympäri Suomea. Kuluttaja-asiamiehen arvion mukaan yhtiön vaatimukset ovat kuitenkin olleet useimmissa tapauksissa lainvastaisia.

Oletko saanut käräjäoikeudesta haasteen?

Jos olet saanut käräjäoikeudesta haasteen, jossa vastapuolena on PIPA Business Oy ja haaste koskee Servipron ja/tai TeleOnen palveluja, pyydämme ottamaan yhteyttä sähköpostitse lakimies Jari Suurlaan (jari.suurla@kkv.fi).