Kuluttajaneuvonnan Facebookissa ajankohtaista tietoa kuluttajan oikeuksista

Valtakunnallinen kuluttajaneuvonta on avannut Kuluttajaneuvonta.fi –Facebook-sivun. Sivulla julkaistaan ajankohtaista tietoa kuluttajan oikeuksista ja velvollisuuksista.

Kuluttajaoikeusneuvojat vastaavat sivulle jätettyihin kommentteihin ja viesteihin. He antavat yleisiä ohjeita kuluttajan ja yrityksen välisten ongelmien selvittämiseen. Henkilökohtaista neuvontaa tarvitsevat kuluttajat ohjataan maistraattien valtakunnallisen kuluttajaneuvonnan asiakaspalvelukanaviin.  Kuluttajat voivat myös ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan sähköisellä lomakkeella Facebook-sivun kautta.

– Sosiaalisessa mediassa pääsemme vuoropuheluun kuluttajien kanssa heitä askarruttavissa asioissa, johtaja Marjatta Turunen Kilpailu- ja kuluttajavirastosta sanoo.

Sivua ylläpitävät Kilpailu- ja kuluttajavirasto ja kuluttajaoikeusneuvojat. Kilpailu- ja kuluttajavirasto ohjaa maistraattien kuluttajaneuvontaa, joka antaa kuluttajille ohjeita ja apua kuluttamiseen liittyvissä ongelmissajoissa osapuolina ovat kuluttaja ja yritys.

Tutustu:
Kuluttajaneuvonta.fi Facebookissa