OECD:n suositus on tehty siten, ettei se luo esteitä kaupankäynnille, vaan päinvastoin edistää sähköisen kaupankäynnin yleistymisen edellytyksiä.
Pohjoismaiset kuluttaja-asiamiehet ovat laatineet yhteisen kannanoton piilomarkkinoinnista.
Ohjeet perustuvat totuudenmukaisen mainonnan periaatteelle, jota ICPEN-jäsenmaissa noudatetaan.
Pohjoismaisten kuluttaja-asiamiesten yhteiset kannanotot
Hintatiedot ja hintavertailut sähköisten viestintäpalveluiden markkinoinnissa (2005)
Lataa kannanotto PDF-muodossa Linkki avautuu uuteen ikkunaanMobiilisisältöpalvelujen markkinointi (2007)
Lataa kannanotto PDF-muodossa Linkki avautuu uuteen ikkunaanVerkkokauppa ja markkinointi (2009)
Lataa kannanotto PDF-muodossa Linkki avautuu uuteen ikkunaan