Innoros Oy asetettu konkurssiin – Ohjeita kuluttajille korvausten hakemiseen

Aputoiminimellä Ultimate Market muun muassa ilmalämpöpumppuja ja grillikotia myynyt Innoros Oy on asetettu konkurssiin 25.11.2015. Innoros Oy:n toiminta on rahoitettu asiakkailta saaduilla ennakkomaksuilla ja ostoveloilla. Kuluttaja-asiamies pelkää, että ennakkomaksuille on vakuuksia vähäisessä määrin, jolloin lukuisat kuluttajat saattavat jäädä ilman tilaamiaan tavaroita ja maksamiensa ennakkomaksujen palautuksia.

• Innoros Oy:n konkurssipesä on pyytänyt kaikkia asiakkaita ottamaan yhteyttä ja ilmoittamaan saatavansa osoitteeseen asiakkaat@ultimatemarket.com. Ilmoita viestissä nimesi, tilattu tuote, maksettu määrä, postiosoitteesi, sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi. Jos sinulla ei ole sähköpostia käytössä, lähetä tiedot kirjeitse osoitteeseen Innoros Oy, Voivalantie 21, 20780 Kaarina. Käytä ensisijaisesti sähköpostia, toissijaisesti kirjepostia. Jos et voi käyttää kumpaakaan yhteydenottotapaa, voit olla puhelimitse yhteydessä pesänhoitajaan (Janne RöytiöAsianajotoimisto Heikkilä & Co Oyinfo@heikkilaco.fi, puh. 010 289 9400).
  • Jos olet maksanut tavaran luottokortilla tai muulla luotolla, ota yhteyttä luottoyhtiöön. Sinulla on oikeus pidättäytyä laskun maksamisesta. Jos olet jo maksanut laskun, sinulla on oikeus saada rahat takaisin siltä luotonantajalta, joka on rahoittanut kaupan.
  • Jos olet maksanut tavaran muulla tavoin, esimerkiksi käteisellä, toimi edellä mainitun mukaisesti olemalla yhteydessä konkurssipesän hoitajaan.

Voit kysyä neuvoa myös kuluttajaneuvonnasta.

Lisätietoa kuluttajan oikeuksista elinkeinonharjoittajan konkurssitilanteessa