OptiGroupin ja Pamarkin välisen yrityskaupan käsittelymääräaikaa pidennetty 15.9.2023 saakka

Markkinaoikeus on pidentänyt Kilpailu- ja kuluttajavirastossa (KKV) tutkittavana olevan OptiGroup FSF AB:n ja Pamark Business Oy:n välisen yrityskaupan käsittelyaikaa.

KKV aloitti 21.4.2023 jatkokäsittelyn yrityskaupassa, jossa OptiGroup hankkii Pamarkin. Molemmat yritykset ovat Suomessa toimivia kulutustarvikkeiden tukkukauppoja, jotka myyvät muun muassa siivous- ja hygieniatuotteita sekä terveydenhuolto- ja turvallisuustuotteita ja henkilönsuojaimia. Viraston arvion mukaan yrityskauppa johtaa tämänhetkisten tietojen perusteella tehokkaan kilpailun olennaiseen estymiseen siivous- ja hygieniatuotteiden tukkumyynnissä Suomessa.

KKV haki markkinaoikeudelta käsittelyajan pidentämistä 15.9.2023 asti. Alkuperäinen määräaika olisi päättynyt 1.8.2023. Lyhyempi määräaika ei olisi ollut riittävä asian käsittelyn päättämiseksi ottaen huomioon edelleen avoimina olevat ratkaisuvaihtoehdot.

Markkinaoikeus katsoi, että määräaikaa on syytä pidentää hakemuksen mukaisesti. Yrityskaupan osapuolet eivät vastustaneet määräajan pidentämistä.

Sanna Syrjälä

Johtaja, yksikön päällikkö