Palvelun virhe

Jos ostamassasi palvelussa on virhe voit kääntyä virheen oikaisemiseksi palveluntarjoajan puoleen.  

Ratkaise ohjeillamme palvelun virhettä koskeva ongelmasi.

Voit selvittää muun muassa:

  • mitkä ovat kuluttajansuojan yleiset periaatteet, kun palvelu ei ole vastannut sovittua.
  • mikä taho on vastuussa palvelun virheestä.
  • milloin palvelun virhe oikeuttaa kuluttajansuojalain perusteella kaupan purkuun, hinnanalennukseen tai muuhun korvaukseen.

 

Ohjeet soveltuvat esimerkiksi seuraaviin tilanteisiin:

  • kodinkoneen, tietokoneen tai puhelimen korjaus tai huolto on epäonnistunut
  • remontti- tai rakennustyön laatu ei vastaa sovittua
  • asennusta, siivousta, ompelu-, suutari-, verhoilupalvelua tai muuta tilaustyötä ei ole tehty riittävän ammattitaitoisesti ja huolellisesti
  • tilattu työ ei vastaa tietoja, joita siitä on etukäteen annettu.