Sähkö on kuluttajille välttämätön jokapäiväinen hyödyke. Sähköyhtiö voi katkaista sähkösi vain, jos olet olennaisesti rikkonut tekemääsi sähkösopimusta.
Tietyissä tilanteissa sähkökatkoksista on mahdollista saada hyvitystä joko vakiokorvauksen, vahingonkorvauksen tai hinnanalennuksen muodossa.
Puhelinmyynnissä tehdyn sähkösopimuksen voit peruuttaa vielä siinä vaiheessa, kun olet saanut myyjältä sopimusta koskevan kirjallisen vahvistusilmoituksen.
Sähköhyvitys ja sähköenergialaskujen maksuajan pidentäminen
Kilpailu- ja kuluttajavirasto ei käsittele sähköhyvityksiin tai sähköenergialaskujen maksuajan pidentämiseen liittyviä kysymyksiä, vaan niiden valvonta kuuluu Energiavirastolle.
Ohjeita sähköhyvitystä saaville kuluttajille
Lisätietoja sähköhyvityksestä saa Energiaviraston sähköasiakkaiden puhelinneuvonnasta p. 029 5050 250 (avoinna tiistaista torstaisin klo 9-12).
Sähköhyvitys ja muut valtion tuet Linkki avautuu uuteen ikkunaan on ulkoinen linkki