KKV:tä kiinnostaa kuluttajien käyttäytyminen ja kokemukset erilaisilla markkinoilla. KKV on tutkinut esimerkiksi kuluttajien alennusmyyntikäyttäytymistä, puhelinliittymien kilpailuttamista sekä käytettyjen autojen kaupassa koettuja ongelmia.
Tiedotteet, uutiset ja blogit
- 
Tutkimus paljastaa autokaupan piintyneet ongelmat
1.3.2024 | Tiedote - 
KKV:n tutkimus: Kuluttajien tulisi varautua vesimaksujen korotuksiin
20.6.2023 | Tiedote - 
Kulma-blogissa: Hosumalla huonoja aleostoksia on ulkoinen linkki
3.4.2023 | Blogi 
Julkaisut
- 
Kuluttajien näkemyksiä ja kokemuksia puhelinmyynnistä (Tutkimusraportteja 1/2025, päivitetty 30.5.2025)
12.2.2025 | Tutkimusraportit - 
Käytettyjen autojen kaupan kuluttajaongelmat (Tutkimusraportteja 1/2024)
1.3.2024 | Tutkimusraportit - 
Kilpailuttamiskäyttäytyminen yksityisasiakkaiden mobiililiittymämarkkinoilla (Tutkimusraportteja 4/2023)
15.6.2023 | Tutkimusraportit - 
Kuluttajat aleostoksilla (Tutkimusraportteja 1/2023)
8.3.2023 | Tutkimusraportit - 
Pikaluotot ja pikaluottoa ottaneiden maksuvaikeudet (Tutkimusraportteja 5/2022)
28.4.2022 | Tutkimusraportit