Kuluttajaneuvonta

Kuluttajaneuvonnasta saat tietoa ja ohjeita kuluttajaoikeudellisissa kysymyksissä ja riitatilanteissa.

Asiointi kuluttajaneuvonnassa

Selvität asiasi kuluttajaneuvonnassa sujuvasti, kun etenet seuraavassa järjestyksessä.

Ota yhteyttä puhelimella

Otathan asiaan liittyvät paperit valmiiksi esille, kun soitat kuluttajaneuvontaan. Puheluihin vastataan soittojärjestyksessä.

Kuluttajaneuvonnan puhelinpalvelu

HUOM! Kuluttajaneuvonnan puhelinpalvelu on kiinni perjantaina 10.10. Palveluaika normaalisti ma, ti, ke, pe klo 9–12, to klo 12–15.

Huom. Kun soitat palveluun, voit valita, mitä asiasi koskee:

  1. autot: autokauppa (uusi/käytetty), auton huolto / korjaus
  2. matkat: lennot, matkapaketit, majoituspalvelut, liikennepalvelut
  3. muut: kaikki muut aiheet

Pu­he­lui­den hin­ta

Soittaminen ja jonotus 09-numeroihin maksaa lankapuhelimesta ja matkapuhelimesta soitettuna kotimaan puheluhinnan mukaan. Hinta määräytyy soittajan liittymäsopimuksen perusteella. Puhelu sisältyy yleensä puhepaketteihin, jos soittajalla on tällainen käytössä.

Ota yhteyttä asiointilomakkeella

Neuvoja vastaa yhteydenottoon puhelimitse tai sähköpostilla noin viikon kuluessa. Vastauksen saat pääsääntöisesti puhelimitse.

  • Huom! Neuvontaan on tullut huomattavasti tavanomaista enemmän yhteydenottoja, mikä on pidentänyt vastausaikoja. Kaikkiin yhteydenottoihin kuitenkin vastataan. Useimpiin ongelmatilanteisiin voit löytää vastauksen sivultamme Kuluttaja-asiat.
  • Soitto tulee 029-alkuisesta numerosta tai soittajana saattaa näkyä ”tuntematon numero”.
  • Jos kuluttajaneuvonnan yhteydenottoa ei kuulu, etsi sähköpostiviestiä roskapostikansiosta ja muista kansioista ennen kuin olet uudelleen yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Kuluttajaneuvonnan yhteydenottolomake

HUOM! Asiointilomake suljetaan perjantaina 10.10. klo 15 ja avataan maanantaina 13.10. klo 9. (norm. 24 h)