Kun laivamatkan lähtö peruuntuu tai viivästyy, sinulla voi olla oikeus huolenpitoon ja matkan uudelleenreititykseen tai lipun hinnan palautukseen.
Jos haluat perua matkan itse, tutustu ensin laivamatkan peruutusehtoihin ja ole yhteydessä laivayhtiöön.
Voit vaatia korvausta laivayhtiöltä, jos laiva saapuu perille myöhässä.
Vahingonkorvauksen saaminen edellyttää, että pystyt näyttämään vahingon tapahtuneen.
Tee valitus matkasta vastuussa olevalle laivayhtiölle. Valitus kannattaa tehdä mahdollisimman pian.
Lue myös
Laivamatka on yleensä osa matkapakettia silloin, kun olet ostanut kuljetuksen lisäksi yhteishintaan esimerkiksi hotellimajoituksen matkakohteessa.
Matkapaketit ja yhdistetyt matkajärjestelytToimintakertomus
Kuluttaja-asiamiehen kertomus ajalta 1.1.2021–31.12.2022 liittyen meri- ja sisävesiliikenteen matkustajan oikeuksia koskevan Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EU) N:o 1177/2010 täytäntöönpanoon.
Meri- ja sisävesiliikenteen täytäntöönpanokertomus
Täytäntöönpanokertomus Linkki avautuu uuteen ikkunaan