Neuvontaa yrityksille kuluttaja-asioissa

Puhelinneuvonta yrityksille

Neuvontanumero: 029 505 3002, ti–to klo 10–12.

KKV antaa puhelinneuvontaa yritysten ja kuluttajien välisissä kuluttajaoikeudellisissä asioissa, kuten:

  • markkinointi ja asiakaspalvelu
  • sopimusehdot ja niiden muuttaminen
  • virhevastuu ja takuu
  • laskutus ja perintä 

Huom! Kuluttajaviranomaiset eivät ratko yritysten välisiä riitoja. Toimintaohjeita voit tiedustella edunvalvontajärjestöiltä.
Neuvonta matkatoimistoille

Kuluttajaoikeusneuvojat

Yritys voi ottaa yhteyttä maistraattien kuluttajaneuvontaan yrityksen ja kuluttajan välisessä, yksittäistä tavaraa tai palvelua koskevassa kiistatilanteessa. Neuvonnasta saa tietoa muun muassa virheen hyvityksestä, sopimuksista ja maksamisesta. Riitatilanteessa asiaa selvitetään ja sovitellaan kuluttajan aloitteesta, jos sovittelun edellytykset täyttyvät.


Päivitetty 19.3.2014 Tulosta

Muualla verkossa


📱 Puheluiden hinta

Soittaminen ja jonotus KKV:n 0295-alkuisiin numeroihin maksaa lankapuhelimesta soitettuna paikallisverkkomaksun (pvm) ja matkapuhelimesta matkapuhelumaksun (mpm).

Taksa määräytyy soittajan liittymäsopimuksen perusteella. Aikaperusteisen maksun lisäksi operaattori voi veloittaa myös puhelun aloitusmaksun. Soittaminen ei yleensä sisälly ns. puhepaketteihin.