Kuluttaja-asiamiehen linjaukset
Kuluttaja-asiamiehen linjausten tarkoituksena on antaa yrityksille ohjeistusta, neuvontaa ja tietoa lain säännösten käytäntöön soveltamisesta.
Neuvontaa yrityksille kuluttaja-asioissa
Yritykset saavat kuluttajaneuvonnasta opastusta kuluttajaoikeudellisissa kysymyksissä ja neuvoja riitojen ratkaisemiseksi.
Hae sivustolta
Ohjeita aiheittain yrityksille ja kuluttajille
Henkilöauton ajokortin hinnan ilmoittaminen (2020)
Kuluttaja-asiamies on yhdessä autokoulualan liittojen kanssa laatinut ohjeistuksen ajokorttien markkinoinnista.
Uudisasuntojen verkkomarkkinointi (2021)
Suosituksessa käsitellään tietoja, joita uudisasuntojen markkinoinnissa tulee antaa.
Kosmetiikan mainonnan itsesäätelyohjeet (2012) Linkki avautuu uuteen ikkunaan
Vuonna 2012 yhteistyössä laaditut kosmetiikka-alan markkinoinnin itsesäätelyohjeet.