Lentomatkustajan oikeudet

Näiltä sivuilta saat toimintaohjeita seuraaviin tilanteisiin, joissa

  • lento on peruuntunut tai viivästynyt
  • lennolle pääsy on evätty
  • matkustusluokka on muuttunut
  • matkatavarat ovat viivästyneet, kadonneet tai vahingoittuneet

Ohjeistamme myös valituksen tekemisessä yritykselle sekö kerromme vammaisten ja liikuntarajoitteisten oikeuksista lennolla.

Huom! Jos lentosi oli osa valmismatkaa,

  • voit vaatia hyvitystä lennon peruutus- viivästys- ja lennolle pääsyn epäämistilanteissa samalla tavalla kuin omatoimisesti varatuilla reittilennoilla. Jos haet hyvitystä näiden EY-asetuksen mukaisten oikeuksien perusteella, vaatimus on esitettävä lennon suorittaneelle lentoyhtiölle.
  • lisäksi sinulla on valmismatkalain ja -ehtojen antama suoja suhteessa matkanjärjestäjään, eli voit esimerkiksi vaatia matkanjärjestäjältä hinnanalennusta viivästyksestä tai muista valmismatkan ongelmista.Valmismatka
Päivitetty 18.5.2014 Tulosta