Lipun hinnan hyvittäminen konsertin peruuntuessa

Yhden esiintyjän konsertin tai koko festivaalin peruuntuessa järjestäjä on velvollinen palauttamaan pääsymaksun.

Jos kyseessä on useita esiintyjiä sisältävä festivaali ja sen sisältö muuttuu merkittävästi markkinoinnissa ilmoitetusta, yritä päästä järjestäjän kanssa sopuun sopivasta hyvityksestä. Mikäli et pääse yhteisymmärrykseen, voit ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan, joka voi auttaa asian selvittämisessä.

Konserttitapahtumien järjestäjillä on velvollisuus tiedottaa tehokkaasti mahdollisista muutoksista. Vaikka konsertit ovat tyypillisesti palveluja, jotka ovat herkkiä peruutuksille ja muutoksille, niiden järjestäjä ei vapaudu vastuustaan vain sillä, että varaa etukäteen oikeuden muutoksiin.

Jos konserttilippuja välittävä yritys on perinyt lipun oston yhteydessä varaus- ja toimituskuluja, voit vaatia niiden palauttamista silloin, jos yritys ei ole erikseen kertonut, että se toimii ainoastaan lipun välittäjänä.

Luottokorttiyhtiö vastaa myyjän ohella sopimukseen perustuvista velvoitteista.Jos olet maksanut pääsylipun luottokortilla, voit vaatia hinnan palautusta myös luottokorttiyhtiöltä.

Päivitetty 18.5.2014 Tulosta