Laivayhtiö vastaa matkan aikana sattuneesta tai matkan aiheuttamasta vahingosta, jos laivayhtiö tai joku sen vastuulla toimiva on virheellään tai laiminlyönnillään aiheuttanut kyseisen vahingon. Esimerkiksi
- henkilövahingosta
- viivästymisen matkustajalle aiheuttamasta vahingosta
- matkatavaravahingosta, jos matkatavara häviää tai vahingoittuu
Vahingonkorvausta voi saada vain toteennäytettävistä kuluista, kuten esimerkiksi viivästyksen vuoksi käyttämättä jääneestä junalipusta, ei mielipahasta ja harmista. Säilytä tositteet, joilla voit todistaa tapahtuneet vahingot.
Valitus laivayhtiölle
Tee valitus laivayhtiölle mahdollisimman pian, jotta voit näyttää tapahtuman toteen. Valitus voi olla vapaamuotoinen tai voit käyttää apuna Kilpailu- ja kuluttajaviraston valitusmallia palvelun virheestä.
Reklamaation tekeminen
Jos valituksesi ei tuota toivomaasi tulosta, ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan
Kuluttajat voivat saada apua ongelmiinsa kuluttajaneuvonnasta tai Euroopan kuluttajakeskuksesta. Saadaksesi apua valitse sinulle sopiva vaihtoehto:
Asiani koskee suomalaista yritystä
Asiani koskee ulkomaalaista yritystä