Tästä osiosta löydät Kuluttajariitalautakunnan ratkaisuja kuluttajien tekemiin valituksiin, jotka käsitelevät huonekaluja.
Esimerkit ovat suuntaa antavia ja voit niiden avulla arvioida:
- onko ostamassasi tuotteessa yrityksen vastuulle kuuluva vika vai ei.
- miten tuotteen myyneen yrityksen pitäisi korjata vika.
- minkälaista hyvitystä yritykseltä voi vaatia.
Kun tuotteessa on yrityksen vastuulle kuuluva virhe, neuvottele yrityksen kanssa sopivasta tavasta hyvittää tuotteessa oleva vika. Lue myös yleiset periaatteet virheen arvioinnista. Voit hyödyntää valituksen tekemisessä Kilpailu- ja kuluttajaviraston Reklamaatio-apuria tai valituslomakkeita.
Jos et pääse yrityksen kanssa yhteisymmärrykseen, voit ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan.
Ratkaisut perustuvat Kuluttajariitalautakunnan päätöksiin.