Reklamaatioapuri
Reklamaation tekeminen yritykselle
Reklamaatioapuri auttaa kirjallisen valituksen laatimisessa myyjälle tai laskuttajalle.
Lopputuloksena saat valmiin reklamaation, joka sinun on itse toimitettava yritykselle.
-
Reklamaatioapuri opastaa muun muassa hyvityksen vaatimisessa tai perusteettoman laskun kiistämisessä. Sovellus tarjoaa myös tietoa kuluttajan oikeuksista ja antaa neuvoja yleisimpiin ongelmatilanteisiin.
- Ennen Reklamaatioapurin käyttämistä kannattaa perehtyä eri tilanteisiin liittyviin toimintaohjeisiimme.
- Tee yritykselle reklamaatio mahdollisimman pian virheen havaitsemisesta.
- Toimita reklamaatio yritykselle kirjallisesti, esimerkiksi sähköpostilla. Näin viesti ja vastaus jäävät talteen ja niitä voi hyödyntää mahdollisen riitatilanteen selvittämisessä.
- Esitä yritykselle reklamaation lisäksi näyttöä näkemyksesi tueksi, jos se on mahdollista. Voit toimittaa yritykselle esimerkiksi valokuvia, asiakirjoja, sähköpostikirjeenvaihtoa tai muita todisteita, jotka tukevat asiaasi.
Valitse asiaasi sopiva apuri
Junamatka – Toistaiseksi reklamaatioapuri ei tarjoa ohjeita junamatkojen ongelmatilanteisiin, mutta voit käyttää valituksen tekemisessä apuna verkkosivuiltamme löytyvää tietoa > Junamatkasta valittaminen
- Tavaran virhe
- Palvelun virhe
- Toimituksen viivästyminen
- Asiakaspalvelu
- Markkinointi ja mainonta
Lomakkeet (vaihtoehto Reklamaatioapurille)
Kun hyödynnät reklamaatiolomaketta, muista tallentaa se tietokoneellesi tai tulosta se paperille, jotta itsellesi jää dokumentti tehdystä valituksesta.
- Word-lomakkeen voit täyttää ja tulostaa. Liiku word-lomakkeessa kentästä toiseen sarkain-näppäimellä.
- PDF-lomakkeen voit vain tulostaa ja täyttää käsin.
- Tavaran virhe
- Palvelun virhe
- Toimituksen viivästyminen
- Asiakaspalvelu
- Markkinointi ja mainonta
- Perusteeton lasku
- Virheellinen perintä
- Toimituksen viivästyminen
- Palvelun virhe
- Valitus virheellisestä asunnosta
Jos valituksesi yritykselle ei tuota toivomaasi tulosta, ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan
Jos valituksesi yritykselle ei tuota toivomaasi tulosta, ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Sieltä saat maksutta opastusta ja sovitteluapua riitatilanteessa.
Kuluttajaneuvonta