Reklamaation tekeminen yritykselle

1. Tee valitus yritykselle

Ota yhteyttä yritykseen/yrittäjään, jolta olet tavaran ostanut. Tee valitus (reklamaatio) mahdollisimman pian virheen havaitsemisesta.

Vaatimus kannattaa esittää mahdollisten riitatilanteiden selvittämisen helpottamiseksi kirjallisesti.

Hyödynnä verkkosivujemme ohjeiden lisäksi reklamaation tekemisessä reklamaatio-apuria tai valituslomakkeitamme.

Reklamaatio-apuri

Sovellus auttaa kirjallisen valituksen laatimisessa myyjälle. Sovellus tarjoaa myös tietoa kuluttajan oikeuksista ja antaa neuvoja yleisimpiin ongelmatilanteisiin. Lopputuloksena saat valmiin reklamaation, joka sinun on itse toimitettava yritykselle.
Reklamaatio-apuri

Palvelu on uusi, joten anna meille palautetta ja auta kehittämään palvelua.
Palaute

Lomakkeet (vaihtoehto reklamaatio-apurille):

Muista tallentaa lomake tietokoneellesi tai tulosta se paperille, jotta itsellesi jää dokumentti tehdystä valituksesta.
Word-lomakkeen voit täyttää ja tulostaa. Liiku word-lomakkeessa kentästä toiseen sarkain-näppäimellä. PDF-lomakkeen voit vain tulostaa ja täyttää käsin. (Ruotsin- ja englanninkieliset lomakkeet: ruotsi, englanti)

Valitukset tavaroista, palveluista ja markkinoinnista

Valitukset myyjälle asuntokaupasta

Valitukset lennoista
lennot

Valitukset operaattorille

Valitukset velkojalle tai perintätoimistolle

2. Jos valituksesi yritykselle ei tuota toivomaasi tulosta, ota yhteyttä maistraattien kuluttajaneuvontaan

Jos valituksesi yritykselle ei tuota toivomaasi tulosta, ota yhteyttä maistraattien kuluttajaneuvontaan. Sieltä saat maksutta opastusta ja sovitteluapua riitatilanteessa.
Kuluttajaneuvonta

Päivitetty 16.6.2016 Tulosta