1. Tee valitus yritykselle
Tee valitus (reklamaatio) yritykselle mahdollisimman pian virheen havaitsemisesta.
Vaatimus kannattaa esittää mahdollisten riitatilanteiden selvittämisen helpottamiseksi kirjallisesti, esim. sähköpostilla, jolloin viesti ja siihen saatu vastaus jäävät itselle talteen ja ne voi myöhemmin lähettää kuluttajaoikeusneuvojalle asian selvittelyä varten.
Hyödynnä verkkosivujemme ohjeiden lisäksi reklamaation tekemisessä reklamaatioapuria tai valituslomakkeitamme.
Reklamaatioapuri
Sovellus auttaa kirjallisen valituksen laatimisessa myyjälle. Sovellus tarjoaa myös tietoa kuluttajan oikeuksista ja antaa neuvoja yleisimpiin ongelmatilanteisiin. Lopputuloksena saat valmiin reklamaation, joka sinun on itse toimitettava yritykselle.
Voit antaa palautetta reklamaatioapurista, jolloin autat meitä kehittämään palvelua.
Palaute reklamaatioapurista
Lomakkeet (vaihtoehto reklamaatioapurille):
Kun hyödynnät reklamaatiolomaketta, muista tallentaa se tietokoneellesi tai tulosta se paperille, jotta itsellesi jää dokumentti tehdystä valituksesta.
Word-lomakkeen voit täyttää ja tulostaa. Liiku word-lomakkeessa kentästä toiseen sarkain-näppäimellä. PDF-lomakkeen voit vain tulostaa ja täyttää käsin. (Ruotsin- ja englanninkieliset lomakkeet: ruotsi, englanti)
Valitukset tavaroista, palveluista ja markkinoinnista
Valitukset myyjälle asuntokaupasta
Valitukset lennoista
lennot
Valitukset operaattorille
Valitukset velkojalle tai perintätoimistolle
2. Jos valituksesi yritykselle ei tuota toivomaasi tulosta, ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan
Jos valituksesi yritykselle ei tuota toivomaasi tulosta, ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Sieltä saat maksutta opastusta ja sovitteluapua riitatilanteessa.
Kuluttajaneuvonta